Sari la conținut

Platforma Eduacces.ro sprijină elevii cu cerințe educaționale speciale să se integreze în școlile de masă

Soluția 22 de la Code for Romania este acum LIVE

Eduacces este o platformă publică, gratuită, ce ajută cadrele didactice care se ocupă de copii cu cerințe educaționale speciale (CES) să adapteze învățarea la nevoile specifice ale acestora. Soluția proiectată de Code for Romania în cadrul programului Civic Labs a fost lansată astăzi de Asociația FDP - Protagoniști în educație împreună cu Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE).  Proiectul este finanțat de Fundația Vodafone România cu un buget de 240.000 de lei prin programul „Connecting for Good”.

Platforma pune la dispoziția utilizatorilor o colecție de resurse educaționale, facilitează schimbul de experiență și partajarea de conținut între membri și oferă obținerea de consultanță din partea specialiștilor. Astfel, în secțiunea „Resurse” a platformei, utilizatorii au acces la modele variate de materiale didactice și opțiunea de a le filtra după diagnostic sau nivelul de învățare. În secțiunea „Linkuri utile” sunt disponibile jocuri și activități non-formale pe care specialiștii le pot utiliza în adaptarea metodelor de lucru. Totodată, orice profesionist care a identificat, a adaptat, a testat soluții didactice eficiente în interacțiunea cu un copil cu CES ce pot servi întregii comunități, are posibilitatea să își creeze cont și să încarce un număr nelimitat de documente, unul dintre obiectivele proiectului fiind extinderea continuă a acestui centru online de învățare în care schimbul de experiență este încurajat, un aspect important în generarea unei schimbări reale, așteptate la nivel național, fiind conectarea specialiștilor unii cu ceilalți.

Eduacces este una dintre soluțiile proiectate de Code for Romania pe „autostrada” digitalizării sănătății. Până acum, Code for Romania a proiectat peste 115 soluții digitale pentru a rezolva probleme ale societății românești din educație, sănătate, mediu, grupuri vulnerabile și participare civică. Puteți vedea planul de digitalizare a României pe code4.ro/putem

Nu în ultimul rând, platforma dispune de secțiunea „Discută cu un specialist” în care utilizatorii, părinți și cadre didactice, pot adresa întrebări legate de activitățile lor cu copiii și pot primi consultații privind provocările întâlnite la clasă. Răspunsurile sunt furnizate prin e-mail, în decurs de 48 de ore, de psihologi, psihopedagogi și alte categorii de specialiști (consilieri educaționali, profesori de specialitate, terapeuți), voluntari sau angajați ai Asociației FDP – Protagoniști în educație și ai CMBRAE. Platforma este disponibilă și în limbile maghiară, germană și engleză răspunzând astfel nevoilor unui număr mai mare de beneficiari.

În România sunt aproximativ 33.000 de copii și tineri cu CES, potențiali beneficiari ai platformei eduacces.ro. Dintre aceștia, peste 2000 sunt în Municipiul București. Profesioniștii din domeniu estimează însă că cifra reală este dublă, în contextul în care nu toți copiii sunt diagnosticați corect,  iar unii dintre părinți se feresc să ceară o evaluare complexă a copiilor lor. Totodată, sistemul de învățământ, de stat sau privat, nu este pregătit să asigure accesul egal la educație tuturor copiilor, pe de o parte pentru că numărul  consilierilor și al logopezilor școlari este prea mic, ceea ce reduce timpul și atenția acordate fiecărui copil, iar pe de altă parte pentru că multe cadre didactice nu se simt suficient de pregătite în ceea ce privește incluziunea școlară și socială a copiilor cu CES. Astfel, furnizarea unor resurse educaționale adaptate sunt un ajutor în plus acordat cadrelor didactice și specialiștilor în efortul de incluziune a copiilor cu cerințe educaționale speciale.

Pentru primele 3 luni de funcționare a eduacces.ro, obiectivul este atragerea a 1.500 de experți care să își creeze cont în platformă: cadre didactice, consilieri școlari, logopezi, profesori itineranți, psihopedagogi și alți specialiști care furnizează servicii educaționale pentru copiii cu CES din învățământul preșcolar, primar și gimnazial, public și privat din România, atât din școlile din mediul urban cât și din mediul rural.

Acest site folosește cookie-uri

Pentru a-ți oferi o experiență bună de navigare, utilizăm fișiere de tip cookie. Dacă nu ești de acord cu utilizarea cookie-urilor, poți să îți retragi consimțământul pentru utilizarea cookie-urilor prin modificarea setărilor din browser-ul tău.

Mai multe informații